Saturday 5 April 2014

Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Hari ni saya nak share pasal Ostematrix yang famous bulan ni - April 2014 sebab Shaklee tengah buat promo BUY 6 FREE 1. :)

Ostematrix adalah antara supplement favourite saya since saya kenal Shaklee in 2011. Masa tu amek time menyusu Hafiz. Kenapa saya suka Ostematrix ni? Sebab size dia agak kecik compared to supplement lain dan sgt senang ditelan. Boleh telan 4 bii sekaligus sebab caplet dia licin. sangat sesuai untuk beginner yang baru nak berjinak-jinak ngan supplement.. Itu je ke?? Of course tidak.. saya suka ostematrix ni sebab banyak kelebihan dan manfaatnya dan ternyata sangat berkesan utk atasi pelbagai masalah, bukan sahaja berkaitan dengan tulang dan gigi malah lebih dari itu.

Masa pregnant anak ketiga saya selalu mengalami kekejangan otot betis semasa tidur malam. Allah je yang tahu sakitnya. Dengan pengambilan Ostematrix yang konsisten dan dengan dos dan cara yang betul, alhamdulillah masalah kekejangan otot dapat diatasi :)Itulah sebabnya kami asyik sebut Ostematrix, bukan sekadar Kalsium


Apa itu Kalsium?

Kalsium adalah sejenis mineral yang mampu menguatkan tulang dan perlu diambil setiap hari. Ini kerana tubuh kita membuang sejumlah kecil kalsium setiap masa sebelum digantikan dengan kalsium yang baru dalam proses dinamakan ‘permodelan semula tulang’.

Perlu diingat, kalsium juga disingkirkan daripada badan menerusi proses semula jadi seperti rambut gugur, kuku, peluh dan kulit mati.

Sekiranya jumlah kalsium yang disingkirkan lebih banyak berbanding yang digantikan, tulang menjadi lemah secara perlahan-lahan dan terdedah kepada risiko mudah patah.

Mengambil susu atau pemakanan yang kaya dengan kalsium mampu membantu tubuh menyimpan lebih banyak kalsium supaya tulang terus kekal kuat.


Ostematrix Lebih Dari Sekadar Kalsium

Ostematrix membekalkan kalsium yang paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formula unik dari mineral semulajadi dan garam mineral dai Laut Mati mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron. 


Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Manfaat Utama Ostematrix Shaklee


Menguatkan tulang: Kalsium menghalang osteoperosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf. Kalisum juga merawat tulang reput, menguatkan gusi dan merangsang darah untuk memekat.




Membantu masalah penyakit ricket: Meningkatkan penyerepan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal.

Memperbaiki kekejangan dan kebas: Pengambilan 600mg kalisum sebelum tidur akan mengurangkan kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis

Meringankan stress: Ostematrix mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, membantu tidur yang lebih selesa dan membantu memperbaiki depresi, mood yang tidak tetap, sakit kepala dan pitam

Memperbaiki masalah haid: Kajian menunjukkan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit seaktu haid dan membantu membuang air kecil.

Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga: Magnesium dalam Ostematrix adalah ion positif nombor dua penting didalam tubuh badan kita.
Pengalkalian tubuh: Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.

Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot: Ostematrix Shaklee mengandungi zink, Boron, Manganes dan Kuprum yang membantu memelihara metabolism kerangka badan.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus



Siapa yang perlu ambil Ostematrix?

  • Ibu mengandung
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Wanita yang sudah mencapai usia 30 tahun keatas (jisim tulang berkembang ke tahap maksimum pada umur 28 dan mengurang selepas itu)
  • Mereka yang kurang mengambil pemakanan yang sihat untuk kesihatan tulang contohnya mereka yang malas mengambil susu
  • Warga tua
  • Mereka yang merokok, minum alkohol atau penggemar minuman ringan. Kesemua ini mengganggu penyerapan kalsium yang diambil dari pemakanan harian
  • Pesakit sakit belakang, gigi rapuh dan tulang reput
  • Wanita yang mengalami PMS (Pre-menstrual Syndrome)

"Zinc, boron, manganes dan kuprum memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, penyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang artritis"
Kan saya dah kata sangat banyak manfaat dia. Tak rugi lah kalau makan Ostematrix ni hari-hari, malah takut menyesal kemudian hari je kalau bertangguh untuk ambil kalsium premium yang lengkap untuk penyerapan optimum. Mengikut kajian, wanita lagi tinggi risikonya untuk kena osteoporosis tau. So lebih baik bersusah-susah sekarang order dan telan Oste ni (tak susah pun kot.. hehe) dari bersusah-susah kemudian hari susah nak bergerak sbb dah kena osteoporosis  sakit sendi, arthritis dan sebagainya.

Setiap botol Ostematrix Shaklee mengandungi 120 tablet dan berharga hanya RM61 sahaja!

Nak murah lagi?? Boleh2.. jom jadi ahli Shaklee. Confirm anda akan mendapat harga termurah di pasaran. :D

Bulan ni lebih jimat kalau anda borong Ostematrix sebanyak 6 botol, akan dapat FREE 1 botol. Jimat RM 61 tu. Boleh hadiahkan pada parents. adik beradik or nak simpan utk consume selama 7 bulan pun OK!


Promosi bulan April 2014 


Hubungi saya untuk dapatkan Ostematrix anda hari ini :)

Hanun Farha
SID: 882031
Call/SMS/Whatsapp: 0129503142
fb:https://www.facebook.com/hanunfarha
Fan Page: My Precious Health Cube
About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment