Thursday 7 August 2014

GLA Complex Teman Baik Setiap Wanita

Bila wanita mencapai akil baligh, rata2 dari kita akan biasa dengar EPO (Evening Primerose Oil) kan? ramai wanita mengambil EPO kerana kebaikannya untuk kesihatan wanita. Nak-nak kalau yang ada masalah dengan 'period' seperti kitaran haid tak teratur, senggugut dan simptom PMS yang agak mengganggu ketenteraman empunya diri dan orang2 disekitarnya..

Hari ni saya nak share pasal supplement Shaklee yang berfungsi seperti EPO malah lebih baik! Ianya adalah GLA Complex.
Betul ke?? Jangan percaya mentah2.. jom baca dulu :) 



Bahan berfungsi yang terkandung dalam EPO yang membantu kesihatan wanita ialah Gamma-linolenic acid atau lebih dikenali dengan GLA yang diekstrak dari bunga Evening Primerose. Manakala GLA Complex Shaklee mengandungi GLA yang diektrak dari biji Borage yang mengandung lebih dari 2 kali ganda GLA dari EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dai segi bioavialability (kadar penyerapan oleh badan) dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, satu kawasan prairie di Canada.

Borage
Kelebihan GLA Shaklee

Setiap kapsul GLA Complex mengandungi lebih 300mg GLA yang mana isanya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terperlihara oleh ShakleeGuard, anti-pksidant semulajadi yang dipatentkan.Bioavailibitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


Manfaat dan kebaikan GLA Complex Shaklee :

  • Herba tradisi - Merawat ulser, melegakan kelesuan, meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, mengurangkan simptom pra-haid (PMS) seperti kesakitan pada payudara, mood swing dan retensi air.
  • Membantu mengurangkan gejala menopaus - Hot flashes, insomnia, stress dan lain-lain.
  • Membantu dalam pengurangan berat badan - Seperti asid lemak yang lain, GLA meningkatkan penghasilan serotonin, yang membantu memberi rasa kenyang.
  • Memperbaiki inflamasi kulit - Ekzema, alergi/alahan, kurap, kulit kering dan bersisik, jeragat/pigmentasi, kegatalan.
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi - Mencegah pembekuan darah, merangsang pengaliran darah dan mencegah masalah jantung.
  • Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan kadar gula dalam darah, mengurangkan kebas dan memperbaiki fungsi saraf. 
  • Mencegah kanser 
  • Meningkatkan kesuburan
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mencantikkan, menganjal dan melembapkan kulit

Kalau tengok dari manfaatnya, untuk wanita memang sinonim sangatlah rasanya. 
Nak period  teratur, elakkan PMS yang teruk, nak subur, nak slim cantik molek, kulit cantik licin berseri sesuai sangat lah amalkan GLA complex ni. Sebab tu dia dipanggil teman baik setiap wanita :)

Testimoni pengguna yang berpuas hati dan teruja setelah mengamalkan GLA ni pun dah banyak. Kalau google InsyaAllah akan jumpa dan saya juga akan share kompilasi testimoni GLA dalam blog ini dalam masa terdekat insyaAllah.

Tapi kan.. GLA ni bukan utk wanita sahaja.. GLA penting untuk semua orang dan tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, dan hanya diperoleh dari makanan. Ianya sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa dan juga selepas menopaus dan andropause(menopaus lelaki)

Oh yea.. bulan ni ada promo hebat dari Shaklee tau.. Beli 6 percuma 1 botol GLA Complex. Jimat RM91.25 tu. Tawaran hebat ni sah sampai hari Merdeka je yea :)



Untuk pembelian sebarang supplement Shaklee atau pertanyaan lanjut dan konsultasi sila hubungi saya 


Hanun Farha

SID: 882031
Call/SMS/Whatsapp: 0129503142
About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment