Tuesday 5 August 2014

Salam Syawal - Jom Puasa Sunat Syawal

Assalamualaikum wbt

Harapnya belum terlambat utk kami mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua :)

Alhamdulillah tahun ni kami dapat menyambut hari raya di kampung bersama sanak-saudara di Taiping dan juga di Machang. Seronok sangat dapat jumpa semua orang especially yang jumpa setahun sekali jer..
semoga silaturrahim kita kekal hingga ke Jannah.

Berlalunya Ramadhan tak bererti berlalunya juga semangat utk beribadah dan menuntut ilmu agama serta memperbaiki diri. Semoga dapat istiqamah dengan amal2 semasa di bulan Ramadhan.

Ayuh tanamkan niat untuk berpuasa Sunat Syawal pula.. kerana ganjarannya amatlah besar.



Tetapi setiap kali nak puasa sunat ni mesti kita tertanya-tanya, boleh ke puasa sunat dulu sebelum mengqadhakan puasa Ramadhan yg tertinggal sebab uzur, especially kita2 orang pompuan ni kan?
Ada 2 pendapat menurut ulamak. boleh baca kat sini yea.
http://abuanasmadani.blogspot.com/2011/09/puasa-sunat-enam-syawal-kelebihan-dan.html


Hubby bawa kereta lebih 1500km dari Kuantan-Gombak-Taiping-Machang-Kuantan. Alhamdulillah driver kekal bertenaga dengan Cinch Tea + Performance Shaklee. Anak - anak pula alhamdulillah sehat, ada lah batuk sikit2 sepanjang 9 hari travelling kami tapi tak melarat sebab ibu sentiasa standby  Nutriferon, Chewable Vitamin C dan Omega Guard. Ibu dan ayah pula tak perlu risau makan lemang dan rendang almost setiap rumah yang kami pergi di Taiping dan kenduri berderet kat Machang sebab kami ada Phytocol-ST :)

Salam Syawal dari kami sekeluarga :)


Kami sekeluarga bersama Imam- Imam Muda, InsyaAllah :)


Big Family Taiping

Taman Tasik Taiping

Big family Machang

Nenda tercinta

Hanun Farha
SID: 882031

Call/SMS/Whatsapp: 0129503142








About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment