Saturday 2 August 2014

Kesitimewaan Anggur Muscadine - Antara Bahan Utama Vivix

Antara bahan utama Vivix adalah Anggur Muscadine (Muscadine Grape).
Apa yang istimewanya anggur ini sehingga ia dipilihboleh saintis Shaklee sebangai bahan utama 'Tonik Ajaib'?
Mari kita tengok :)


Anggur muscadine atau nama saintifiknya Vitis rotundifolia tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab berlainan dengan anggur lain yang memerlukan tempat sejuk dan dingin.



Ia dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sehingga sebesar BOLA GOLF!


Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus.



Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , anggur muscadin mempunyai 20 pasang yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.
Bukan itu sahaja kerana ia merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak !




Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji.






Kandungan ORAC ini menentukan tahap antioksidan di dalam sesuatu bahan itu. Antioksdian ini selalu dikaitkan dengan anti-penuaan. Maka tidak hairan lah kalau pengguna Vivix claim yang mereka kelihatan dan rasa lebih muda!



Muscadine Grape juga kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.
Ia mempunyai kadar RESVERATROL 6x lebih tinggi dari anggur merah.

Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.

Kajian-kajian in vitro menunjukkan kesan positif anggur muscadine terhadap kanser darah, usus dan prostat [1],[2],[3]

Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:-


  • Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur
  • Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
  • Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna

Ternyata Anggur Muscadine ini sangat unik dan istimewa. Begitu juga kesannya terhadap kesihatan kita.


Anda ingin merasai kehebatan Anggur Muscadine ini digabungkan dengan 3 bahan hebat yang lain iaitu Purple Carrot, European Elderberry dan Polygonum Cuspidatum?



Dapatkan Vivix anda sekarang! :)


Untuk order sebotol Vivix, anda boleh terus klik di di bawah >>




Untuk pembelian 2 botol Vivix ke atas, sila hubungi saya kerana anda layak untuk mendapat FREE Shaklee Membership dan CASH Bonus!




Hanun Farha
SID: 882031

Call/SMS/Whatsapp: 0129503142


Credit to http://www.muscadinenaturals.com/muscadine_grape.htm
  1.  Mertens-Talcott SU, Percival SS (February 2005). "Ellagic acid and quercetin interact synergistically with resveratrol in the induction of apoptosis and cause transient cell cycle arrest in human leukemia cells". Cancer Letters 218 (2): 141–51.doi:10.1016/j.canlet.2004.06.007. PMID 15670891.Jump up
  2. ^ Mertens-Talcott SU, Lee JH, Percival SS, Talcott ST (July 2006). "Induction of cell death in Caco-2 human colon carcinoma cells by ellagic acid rich fractions from muscadine grapes (Vitis rotundifolia)". Journal of Agricultural and Food Chemistry 54(15): 5336–43. doi:10.1021/jf060563f. PMID 16848514.Jump up
  3. ^ Hudson TS, Hartle DK, Hursting SD, et al. (September 2007). "Inhibition of prostate cancer growth by muscadine grape skin extract and resveratrol through distinct mechanisms". Cancer Research 67 (17): 8396–405. doi:10.1158/0008-5472.CAN-06-4069. PMID 17804756.
About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment