Thursday 15 February 2018

Tips Merealisasikan Impian Travel Anda

Seronok
Seronok sangat kan
Bila tgk kawan2 pergi travel. Dalam negara ke luar negara ke, mesti ada tercetus rasa hati nak pergi jugak kan?


Nak pergi
Nak pergi sangat2.


Tapi keinginan tu terus dibantutkan oleh bisikan bisikan kecil.
'Kau mana ada duit nak jalan jalan?'
'Anak2 kecik lagi, susah lah nak bawak jalan. Nak tinggal tak sampai hati.'
' Alaa, mana ada masa nak cuti ni, bulan ni shutdown, bulan ni evaluation, bulan ni budak sekolah exam'
'Nak pergi ngan travel ajen macam mahal, nak pergi sendiri, sesat ke mana ntah nanti. Bukannya reti bahasa depa.'
'Ish, bukan negara Islam, mesti susah nak cari makan, nak solat.'
'Tak boleh tak boleh.'
Sudahnya..mereput sendiri, dok jeles sajalah.
Nampak tak siapa yang awal2 dah tutup peluang nakgi jalan tu?
Saya dulu pun macam tu. Takut untuk berimpian. Tapi semua itu berubah bila saya join iReach Travel ðŸ˜Š





Izinkan saya berkongsi sedikit tips macam mana nak merealisasikan impian travel berdasarkan pengalaman saya yang sedikit ini.

Tahu tak? 
Kita semua BOLEH travel dan PERLU travel.

Haaa.. boleh sangat nak pergi travel tu kalau kita izinkan diri kita PERCAYA yang kita boleh pergi. Bila keinginan tu timbul dalam hati, katakan, insyaAllah satu hari aku akan sampai tempat ni. Bila sepenuh hati kita percaya kita boleh, bisikan2 tu pasti lenyap.
Bila dah percaya, mohon pada Allah, permudahkan, beri kelapangan waktu, murahkan rezeki, tunjukkan jalan, permudahkan urusan untuk bawa anak bersama, lancarkan perjalanan, berkati perjalanan kita. Doa berterusan dan BERSANGKA BAIK lah yang Allah akan makbulkan doa kita.
Letakkan pada Vision Board tempat yang kita nak pergi dan bayangkan kita dan anak dah berada di tempat itu. Rasailah betapa indahnya perasaan tu.
Dan teguhkan sebab kenapa kita PERLU travel. Yea, perlu!
Travel is the best time utk kita recharge dan rejuv. Lari dari rutin harian yang hectic. Kena travel, utk alami suasana yang lain, supaya minda kita dapat refresh, terbuka, dan insyaAllah datang idea2 hebat untuk jadi orang yang lebih produktif selepas ini.
Masa travel adalah masa terbaik untuk bonding bersama keluarga. Memang fokus luangkan masa bersama mereka, susah senang suka duka sepanjang perjalanan jadikan hubungan kekeluargaan lebih erat. Banyak benda boleh belajar bersama dan ajar anak masa ni. The most quality time ever.
Rugi sangat kalau tak travel ke tempat2 menarik sepanjang hidup kita sebab kat tempat lain sangat banyak keindahan dan keajaiban alam yang Allah sediakan untuk kita. Untuk kita saksikan kehebatan dan kekuasaan Allah. Untuk menjadi perangsang kita mengejar syurga sebab syurga itu pastinya jauh lebih indah.

Baru baru ni pun kerajaan melalui kempen terbaru Kementerian Kesihatan, menggalakkan kita untuk pergi melancong. Ya, melancong memberi kesan yang positif pada kesihatan fizikal dan psikologi kita.
Manfaat Melancong Pada Kesihatan

Nampak tak kenapa perlu travel?
Dah buat semua2 tu? InsyaAllah kita dah separuh jalan mencapai impian kita. Sekarang boleh start survey, pilih tarikh dan plan itinerary korang😊


Saya suka share perjalanan travel kami sekeluarga dan sedikit tips yang kami rasa berguna dengan harapan menjadi inspirasi kepada kawan2 utk kejar impian anda ke destinasi idaman bersama keluarga. Kami boleh, anda juga pasti boleh. Anda hanya perlu mula PERCAYA!

Ini beberapa gambar kenangan kami di Eikando Temple, Kyoto Jepun semasa musim luruh yang sangat indah. Ya trip ini bermula dengan percaya. Percaya sepenuh hati yang kami sekeluarga boleh sampai ke negara matahari terbit ini.






Nak tahu mcm mana nak mulakan tabung travel?
Nak cari extra income utk penuhkan tabung travel?
Nak dapatkan tips2, tricks untuk travel budget, kekal sihat sepanjang trip, tempat2 menarik dan banyak lagi dengan group iReach Travel?


Whatsapp saya untuk sembang2 dan berkongsi cerita ðŸ˜Š
Kak Hanun
Dreaming of Travelling Around the World.

Shaklee Business Mentor
012953142
www.wasap.my/60129503142
fb:https://www.facebook.com/hanunfarha
Fan Page: My Precious Health Cube


About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment