Monday 15 December 2014

Rahsia Awet Muda, Dari Umur Berapa Harus Ambil Kolagen?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera


Collagen anti aging
Awet Muda idaman setiap wanita


Awet Muda... idaman setiap wanita... dan lelaki juga.. hehe.. banyak petua yang boleh diamalkan untuk kelihatan dan rasa muda walaupun usia dan makin meningkat.

Salah satu petua atau rahsia yang agak famous adalah dengan pengambilan kolagen.


Apa itu kolagen?

Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat dalam badan manusia. Ia menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam tahap kulit yang sihat. Sekiranya badan kita cukup kolagen, rupa dan badan kita akan nampak lebih sihat dan muda. 

Bilakah Kolagen Dalam Badan Mula Berkurangan?

Perkembangan tubuh badan manusia berubah saat demi saat. Bila menjangkau usia 20 tahun, tubuh mula kehilangan 1.5 % kolagen dari tubuh badan. Pada usia 30-an, tubuh mula kehilangan 15 % kolagen dan bila berusia 40-an mula kehilangan 35 % kolagen dari badan kita.

Perbezaan kulit yang cukup kolagen dan kekurangan kolagen


Semakin banyak kita kehilangan kolagen dalam badan semakin kurang agen sokongan untuk kulit jadi anjal. Kehilangan kolagen dari dalam badan manusia bergantung kepada individu. Ada sesetengah agak pesat dan ada pula yang agak lambat. Ini bergantung kepada diet pemakanan, persekitaran dan toksin yang secara tidak kita sedari mengganggu sistem kesihatan tubuh badan.Oleh bila kita semakin tua berkedutlah muka, kulit jadi kering, rambut tak sihat dan gugur dan kuku menjadi rapuh. Itu tandanya kolagen dalam badan kita sudah berkurangan. 

Apabila kolagen dalam badan makin berkurangan, keadaan kulit menjadi lebih teruk. Pengambilan kolagen seperti dalam bentuk minuman membantu badan untuk menambah dan memperbaiki kolagen yang didapati di bahagian-bahagian seperti kulit dan juga berfaedah kepada ligamen, tulang, sendi, 'muscle', 'tendon', gusi, gigi, mata, saluran darah, kuku dan rambut.

Sebagai salah satu cara untuk mengekalkan kandungan kolagen dalam badan ialah dengan mengambil kolagen tambahan. Ia membantu pembentukan semula tisu-tisu penghubung. Ini telah dibuktikan sebagai satu kaedah anti penuaan. Kolagen boleh mencegah tanda-tanda awal penuaan. Dengan pengambilan kolagen secara berterusan, kulit muka anda lebih tampak cantik, halus, anjal dan lembap. 




Bilakah Masa Yang Sesuai Untuk Mula Mengambil Kolagen?

Semasa muda 75-80% kulit kita terdiri dari kolagen. Apabila menjangkau umur 25 tahun, kita akan kehilangan kira-kira 1% kolagen dari kulit setahun. Ini menyebabkan kulit mula berkedut dan kendur - hilang keanjalan.

Tentunya kita mencegah lebih baik dari mengatasinya kan? Kalau boleh kita dan bersiap sedia awal2 memberikan kolagen tambahan kepada badan sebelum tanda-tanda penuaan itu timbul dengan ketara. Oleh itu amat digalakkan anda mula mengambil kolagen tambahan dari umur 25 tahun ke atas untuk kekal awet muda.



Lepas 7 Tahun Geram Muka Berjerawat Teruk, Ini Yg Dia Buat from iReach HD on Vimeo.



Pilih Kolagen Terbaik

Penjagaan kulit amatlah penting bagi setiap wanita samaada dari dalam atau luaran. Biasanya dari dalaman itu akan lebih kekal dari luaran. Pastikan anda memilih kolagen dari sumber premium yang terbaik dan halal serta dijamin berkesan. #tipsmemilihkolagen akan membantu anda memilih kolagen terbaik untuk kulit dan badan anda.

Berdasarkan #tipsmemilihkolagen itu saya memilih Shaklee Collagen Powder sebagai sumber kolagen tambahan saya dan ternyata itu adalah pilihan tepat :) Kulit saya lebih halus, mulus dan anjal dalam masa 3 bulan pengambilan dan kesan optimum bakal dilihat setelah 4 bulan pengambilan seperti yang dicadangkan pakar nutrisi Shaklee.

Jangan tak tahu, sekarang ni ada promosi Shaklee Collagen Powder beli 3 kotak PERCUMA 1. Hanya utk Disember 2014 sahaja. Year End Sale bersama Vitamin2 Cantik dan Awet Muda yang lain.


hubungi saya sekarang untuk order dan free consultation dan penjimatan hebat serta peluang untuk mendapat bonus berganda :)

Hanun Farha

SID: 882031

Call/SMS/Whatsapp: 0129503142

fb:https://www.facebook.com/hanunfarha

Fan Page: My Precious Health Cube


Sharing is caring :)

About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment