Sunday 21 December 2014

Vitamin Untuk Lelaki Kuat Bersukan Tapi Malas Nak Telan Pil

Assalamualaikum warahmatullahi wabaraktuh.

Lelaki dan vitamin...Agak susah untuk disatukan.
Nak2 lelaki yang kuat bersukan. Sebab lelaki yang kuat bersukan merasakan mereka telah menjalani hidup sihat, healthy life style gitu, jadi kenapa perlu ambil vitamin?

Biasanya lelaki akan mengelak dari mengambil vitamin kerana:



♋ semua perasan kuat (walaupun dah malas bersenam)
♋ semua perasan sihat (walaupun asyik makan fastfood aje), dan
♋ semua perasan tak payah makan apa2 pun boleh kekal kuat & sihat

Ooops.. pedas tapi benar.. Tak caya cuba tanya isteri tuan2 yang sayangkan tuan2 dan dah beli macam2 vitamin supaya suami tersayang lebih sehat, cergas dan bertenaga. Tapi, en suami tercinta agak liat nak makan vitamin-vitamin tu. Ada tak isteri2 gojes yang pernah mengalami apa yang saya alami ni?

  • Berapa kali kena paksa suami telan vitamin?
  • Nak kena sediakan vitamin2 tu baru en suami nak telan?
  • Malas nak telan banyak2?
  • Takmo makan apa2 vitamin selagi tak sakit?

Biasanya bila dan sakit atau ada tanda2 kurang sihat barulah encik lelaki yang kuat bersukan ni mencari-cari supplement atau vitamin yang mereka harus ambil.

Lelaki yang kuat bersukan terdedah kepada kecederaan soft tissue atau lebih dikenali 'soft tissue injury'. Kecederaan ini boleh mengakibatkan bengkak, kesakitan yang amat sangat dan mungkin sehingga mengakibatkan hilang keupayaan melakukan sesetengah pergerakan.

Jadi, macam mana penyelesaiannya?
Mari kita tonton perkongsian En Abdul Halim yang kuat bersukan dan pernah mengalami soft tissue injury sehingga hampir lumpuh

LELAKI KUAT SUKAN LIAT TELAN VITAMIN SEHINGGA HAMPIR LUMPUH




Sebenarnya pun, kalau lelaki tu nak kekal sihat, cergas & kuat macam dolu2 muda-muda; memang perlukan vitamin seawal mungkin, kan?

Dan, suami2 berterima kasih lah pada isteri2 anda yang telah membelikan vitamin-vitamin untuk anda.. nak2 kalau dah beli Vivix, Ostematrix dan Advance Joint Health Tablet untuk anda.


Set Suplemen untuk Lelaki Kuat Bersukan

VIVIX

Kesan-kesan Utama Vivix

  • Melindungi dan mengaktifkan mitokondria – Setiap sel badan mengandungi ratusan mitokondria, ia dikenali sebagai “kilang menjana tenaga” atau “loji tenaga sel”. Selain daripada menjana tenaga dan menyelaras metabolisma tubuh, mitokondria juga mengawal proses tumbesaran dan kematian sel-sel. Organ-organ kita akan terpengaruh jika mitokondria mengalami sebarang kerosakan.
  • Mengaktifkan gen anti-penuaan (Sirtuin 1) – Sirtuin 1 adalah gen anti-penuaan yang membawa kesan terapeutik kepada penyakit-penyakit seperti gangguan metabolik, masalh neurodegeneratif, kanser serta penyakit kardivaskular. Apabila gen Sirtuin 1 diransangkan oleh Resveratrol, ia akan:
     -Mengaktifkan pertumbuhan sel yang normal dan sihat dan
     - Mematikan pertumbuhan virus, bakteria serta sel-sel abnormal seperti sel kanser.
  • Melanjutkan jangka hayat – Penyelidikan oleh Dr. David Sinclair dan ahli-ahli sains Itali memaklumkan bahawa Resveratrol mempunyai kesan melanjutkan jangka hayat.
  • Meningkatkan daya ketahanan – Bagaimana meningkatkan daya ketahanan? Dengan Resveratrol, bilangan dan fungsi mitokondria dalam sel-sel otot ditingkatkan untuk membentuk fiber otot seperti otot ahli-ahli sukan. Daya ketahanan dapat ditingkatkan melalui proses ini.


OSTEMATRIX



ADVANCE HEALTH JOINT TABLET (AJHT)





Dapatkan Set Suplemen untuk Lelaki Kuat Bersukan sekarang agar anda akan terus sihat, cergas dan aktif melakukan aktiviti yang anda sukai :)



Atau hubungi saya sekarang untuk ketahui peluang penjimatan hebat, bonus berganda serta free consultation :)

Hanun Farha

SID: 882031

Call/SMS/Whatsapp: 0129503142

fb:https://www.facebook.com/hanunfarha

Fan Page: My Precious Health Cube

About Unknown

A mom to three adorable heroes, insyaAllah will be our Imam Muda(s). A wife to a loving and very supportive husband. Being blessed with all great family and friends around us. A Shaklee Independent Distributor by choice, SID 882031. Dedicated to spread the goodness of Shaklee and promote healthy life.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment